Translate

torsdag 2 januari 2014

Moskén i Södermalm har återigen fått "besök"

Flemingsberg
torsdag 2 januari 2014

Hej alla "mina" ungdomar!

Jag hoppas att ni har det fint och jag önskar att ni har påbörjat det nya året på ett underbart sätt.

Under de senaste dagarna har jag suttit och läst era besöksrapporter och jag hoppas att jag ska kunna avklara de publicerade rapporterna under dagen.

Först något som gör mig ledsen och förbannad:

Jag såg på TV och senare läste i ett par nättidningar att det är inte bara vi som besöker moskéer, synagogor osv. Det finns även vidriga idioter som gör detta. Nu har nazister gett sig på moskén vid Björns trädgård nära Medborgarplatsen:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/hakkors-klottrat-pa-mosken?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Svtse-NyheterABC+(svt.se+-+Nyheter+ABC)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18109557.ab

http://www.dn.se/sthlm/hakkors-klottrade-pa-stockholms-moske/

Ytterst sorgligt tycker jag. Det kan inte vara lätt att utöva sin religionsfrihet och vara muslim eller jude i ett land där Sverige"demokrater" sitter i riksdagen och enligt opinionsundersökningar har sympati hos ca 10 % av befolkningen! Usch!

Och tillbaka till kursen:

1.
En uppmaning till alla ungdomar som ännu inte lagt upp samtliga sina tre besöksrapporter: Snälla gör det! Några har inte fullgjort sitt arbete, inte besökt eller inte skrivit samtliga besöksrapporter. Gör det genast! Några har besökt och skrivit besöksrapporter men de har enbart skickat rapporterna till mig istället för att publicera dessa i bloggen. Snälla, publicera! Att ni gör era rapporter tillgängliga och på så sätt gör ni det möjligt att era kurskamrater läser era rapporter är ett av uppgiftens främsta syften!

2.
En uppmaning till alla i gruppen: Slå upp några rapporter, läs dessa och kommentera! Dina kurskamrater, liksom du själv, är värda denna uppmärksamhet! Läs och visa att du sätter värde på de andras arbete! Visa i praktisk handling att i kan lära oss av varandra och varandras studier och erfarenheter!

mvh
Nader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar