Translate

tisdag 7 januari 2014

Endast ett par dagar kvar!

Tumba gymnasium
tisdag 7 januari 2014

Hej ungdomar!

God fortsättning!

Jag hoppas att ni har haft det bra under lovet! Om ett par dagar är lovet över även för er del och då har vi endast tio dagar kvar av "Höstterminen 2013". Betyg i "Religionskunskap 1" kommer att sättas kort därpå.

Under de senaste dagarna har det varit mycket låg aktivitet från er sida. Sedan nyåret har en besöksrapport kommit in. Fortfarande är det en del av er som har en del kvar att göra. Gör det!

Ännu en gång en sammanfattning:

A. Proven/Läxförhören:
Se till att du tar igen prov/läxförhör som du inte tidigare klarat av. Glöm inte att du har även möjlighet att förbättra dina resultat. Jag har sedan tidigare annonserat onsdag 15/1 klockan 15:00 - 17:00 som ett stort pass. Vi skulle även kunna använda oss av måndag 13/1 klockan 16:00 - 18:00. Glöm inte att du måste anmäla att du kommer. Du måste även anmäla vilket/vilka prov/läxförhör du har tänkt skriva under det passet.

B. Besöksrapporter:
Var och en av er måste ha lämnat in tre besöksrapporter. Så långt jag förstår har jag kommenterat samtliga rapporter som är publicerade i bloggen (med undantag med den senast införda rapporten).
Har du inte fått tre rapporter kommenterat från mig kan det bero på ett av följande alternativ:
1) Jag har missat din rapport. Publicera rapporten en gång till. Skriv i rubriken "Återinskickat".
2) Du har inte skickat in tre rapporter. Se till att du publicerar rapporter som saknas så snart som möjligt.
3) Du har skickat rapporten till mig men inte publicerat. Jag vill att du publicerar rapporten på bloggen. Vill du inte använda denna sista möjlighet så skicka rapporten/rapporterna ännu en gång till min adress nader.sani.tgy@gmail.com (obs! Inte till vklass). Då kommer jag att läsa din rapport/dina rapporter. Då kommer jag vid slutliga bedömningen ta hänsyn till att du inte gett andra möjlighet att läsa dina rapporter.

Se till att du läser och kommenterar kurskamraternas rapporter.

C. Lektioner i "Moral och Etik":
Fortfarande är det många grupper (i synnerhet i HU11/HU12 samt i EK11Ju/SA11GJ) som inte tagit hand om sin lektion när det gäller  "Moral och Etik". Jag har publicerat tre listor på bloggen. Leta fram en tid som passar din grupp som kommentar på tillhörande grupp. Då kommer jag att uppdatera listorna allteftersom. Glöm inte att det handlar inte om traditionell (intetsägande) redovisning! Ni ska ta hand om ditt arbetsområde såsom ni förväntar att läraren gör det. Glöm inte att anknyta arbetsområdet till etiska skolor osv.
Det finns en risk att de annonserade tillfällen inte räcker för HU11/HU12 och EK11Ju/SA11GJ. I så fall vill jag att ni med hänsyn till gruppernas schema och mitt schema föreslå alternativa tillfällen. Exempel på sådana lösningar är förlängning av EK11Ju/SA11GJ:s pass på tisdag och förlängning av HU11/HU12:s pass på onsdag!

Jag ställer upp och ger er tid. Gör ni det?

Vi ses om ett par dagar,
Nader

6 kommentarer:

  1. Hej Nader! Angående "moral och etik" så vill min grupp som består utav mig, Caroline och Antonella hålla lektionen den 17:de

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mariana!

      Tack för meddelandet. Nu har jag bokat er på den dagen.

      mvh
      Nader

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Tjena Nader!

    Ville bara påpeka att du inte kommenterat min andra besöksrapport som är publicerad den 25/11. Det kan vara så att den hamnat längre ner på listan eftersom den nu funnits där så länge. För att hitta den (och alla mina rapporter) kan du söka på mitt för och efternamn i sökfältet uppe till höger, så kommer alla inlägg jag gjort i bloggen upp.
    Vi ses,
    Lisa Lundberg SA11SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flemingsberg
      Tisdag 7 januari 2014

      Hej Lisa!

      Jag hoppas att du har haft ett underbart lov.

      Tack för din kommentar. Det är förfärligt att jag har missat två av dina rapporter men det har varit förbaskat mycket att läsa och kommentera. Hur som helst tack för ditt påpekande.

      Jag ska strax sätt igång och läsa båda dina rapporter. Mina kommentarer kommer att följa respektive rapport.

      mvh
      Nader

      Radera
  3. Hej Nader!
    Jag ska göra kristendomen på måndag och judendomen på ondag (prov).

    Hälsningar,
    Sinem

    SvaraRadera