Translate

torsdag 26 december 2013

Snart är 2013 ett minne blott!

Flemingsberg
torsdag 26 december 2013

Hej alla underbara ungdomar!

Jag hoppas att ni har det bra! Och jag hoppas att ni har haft härliga lovdagar. Många av er har säkert haft behov av det. Och förresten: God fortsättning!

Det är andra gången jag sätter igång med att skriva det här inlägget. Förra inlägget skrev jag direkt i bloggen och av någon konstig anledning försvann allt och trots goda och ivriga försök kunde jag inte hitta tillbaka ens ord av den. Asch, som jag brukar säga till Brenda: ”Det hjälper inte att sörja det som har hänt. Det gäller att låta bli göra det, eller åtminstone undvika att göra om det!”

Och vad har jag gjort:
-         Under de första dagarna av lovet rättade jag alla läxförhör och prov som ni och alla andra av mina ungdomar hade skrivit under de sista två veckorna. För att snabbare och bättre ge er information om det skickade jag SMS till varenda av er som hade skrivit något läxförhör eller prov och inte tidigare fått ett resultat. Jag hoppas att samtliga aktuella har fått ett resultat. Har jag missat någon? Ta i så fall kontakt med mig. Skriv ett mejl till nader.sani.tgy@gmail.com och berätta!
-         Under de senaste dagarna har jag ägnat tid och kraft åt att läsa, fundera över och kommentera era besöksrapporter. Det är arbetsamt men samtidigt lärorikt att läsa era rapporter. Om ni visste hur mycket jag lär mig och om ni visste hur underbart det är när jag känner att besöket har gett en stor del av er en del minne för livet. Så fort jag läser en rapport skriver jag kommentar som blir tillgänglig för er på bloggen. Jag hoppas att ni ägnar lite tid åt att läsa mina kommentarer (och förhoppningsvis inte enbart kommentarer till era egna besöksrapporter)!

Snart är 2013 förbi och 2014 står vid dörren. Vi börjar skolan med en kort vecka. Sedan följer 10 intensiva dagar innan det blir dags för betygssättning i ämnet Religionskunskap 1. Jag vill uppmana er alla att se till att:
o   Se till att du utnyttjar tillfällen som ges för att klara av eller förbättra dina resultat i läxförhör/prov som vi har haft. Se till att du höjer din nivå. Jag ställer gärna upp med extra omskrivningstillfällen men det är du som måste göra ditt jobb.
o   En av grupperna (SA11SA) har kommit ganska långt när det gäller ”Moral och Etik”. De två andra grupperna (EK11JU/SA11GJ samt HU11/HU12) ligger efter. Självklart kommer vi att använda tiden vi har till förfogande till ändamålet (Tre tillfällen i EK11JU/SA11GJ och två tillfällen i HU11/HU12) men behovet är större. Se till att ni bokar tid och se till att det vi får är en undervisning och inte enbart redovisning. Troligen kommer vi att behöva mer tid än vad vi har till förfogande och då gäller att vi skapar utrymme. Ge gärna förslag på tillfällen då båda klasser i gruppen är eller kan vara tillgängliga. Jag ställer upp och jag kostar noll!
o   Ni som ännu inte lämnat tre besöksrapporter: Snälla se till att du fullgör besöken och skicka in rapporterna! Visst borde de ha varit inne för fyra veckor sedan men sent bättre än aldrig!
o   Till alla ungdomar som har skickat en eller ett par besöksrapporter enbart till mig: Se till att du publicerar rapporten/rapporterna på bloggen. Publicering och tillgängliggörandet är en del av uppgiften. Har du svårt med det tekniska? Ta kontakt med någon vän eller mig! Har du fortfarande inte blivit medlem i bloggen (eller har det börjat krångla till) ta kontakt med mig. Skicka en mejl från din privata mejladress (helst Gmail) och informera mig så bjuder jag dig till bloggen.
o   Om du hinner läs några rapporter och kommentera! Försök att ge fylliga och bra kommentarer. Innehållslösa lovord är meningslösa! Fyll dina kommentarer med innehåll!
o   Skulle ett behov finnas och en vilja föreligga så kan jag tänka mig ta mig till skolan en dag tidigare än vad schemat och tjänsten föreskriver för att stå till tjänst med eventuella omskrivningar och dylikt. Se till att i så fall tala om det för mig i god tid innan så jag inte planerar något annat.
o   Bokning för ”Moral och Etik”-lektioner sker som vanligt som nya inlägg på bloggen. Först till kvarn gäller!
o   Även andra förslag och planeringar kan ni göra på bloggen.

Ha det så bra!

Mvh
Nader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar