Translate

tisdag 17 december 2013

Sista omskrivningsmöjlighet under år 2013!

Flemingsberg
tisdag 17 december 2013

Hej ungdomar!

Jag hoppas att ni har det bra!

Idag hade två grupper sista provet i Religionskunskap 1. Det är inte så många dagar till jullovet, ett lov som många av oss behöver så väl.

Detta kvarstår:
1) Två grupper i SA11SA tar hand om "Moral och Etik" på torsdag.
2) Jag erbjuder er alla att i fall ni anser att ett behov föreligger möjlighet att skriva ett eller ett par omprov nu på torsdag klockan 8:00. Som vanligt ska du i så fall skriva som ett kommentar till denna text att du kommer och vilket läxförhör/prov har du tänkt skriva.
3) Imorgon skulle åtminstone tre grupper i HU11/HU12 ta hand om "Moral och Etik". Nu har skolledningen meddelat att all undervisning läggs ner efter 13:15. Det innebär att två grupper kommer att ha möjlighet att undervisa klassen om sitt arbetsområde. Stephanies grupp har bjudit in en gäst och det innebär att de utgör en av de två grupperna. Jag hoppas att ännu en grupp tar tillfället i akt. Glöm inte att det handlar inte om att komma med en traditionell redovisning! Det gäller att undervisa!
4) Några fåtal grupper i SA11SA och många grupper i HU11/HU12 samt i EK11JU/SA11GJ har "sparat" sin arbetsuppgift i "Moral och Etik"! Det kommer att bli ont om tid för ungdomarna i HU11/HU12 samt i EK11JU/SA11GJ. Jag hoppas att vi ska kunna boka in ett par extra tillfällen så att alla ska kunna ha möjlighet att hålla sin lektion fram till betygssättning.
5) Åtminstone en av de två grupperna i EK11JU/SA11GJ som "redovisade" förra veckan har frågat om de får göra om det hela. Svaret från mig har varit "Visst"! Det gäller att få tiden att räcka!
6) Många och åter många besöksrapporter har publicerat i bloggen. Följande vill jag poängtera:
- Några har besök kvar att publicera eller att genomföra och publicera. Förhoppningsvis kommer dessa inom loppet av några dagar.
- Några har tydligen inte blivit inbjudna eller inte lyckats publicera sina rapporter. Jag uppmanar dessa ungdomar komma till mig under morgondagen så ordnar vi det.
- Några har skickat rapporten/rapporterna till mig och önskat att jag inte publicerar deras bidrag i bloggen. Självklart vill jag att dessa ungdomar själva publicerar sina bidrag. Lägg märke till att utbyte av erfarenhet och därigenom få igång dialog/diskussion är bland de viktigaste söta frukter av kursen.
- Läs gärna en del av besöksrapporterna och skriv kommentarer. Det är alltid bra att få uppmärksamhet och kritik för det man har skrivit.

Ha det gott,
Nader Sani

2 kommentarer: