Translate

söndag 15 december 2013

"Besöksrapporter", "Moral och Etik" och "sista provet"!

Flemingsberg
söndag 15 december 2013

Hej ungdomar!

Jag hoppas att ni har det bra!

Först om besöksrapporterna:

Jag är imponerad. Ni är så bra! Under helgen har besöksrapporter publicerats i mängder på bloggen. Självklart har jag inte hunnit läsa rapporterna men jag har "tjuvtittat" på rapporterna och jag är imponerad. Vilka fina rapporter verkar dem vara. Rapporterna visar att ni har tagit er uppgift på allvar och allvarligt sagt: De utgör en guldgruva för alla som kommer att ta sig tid och läsa genom rapporterna.Mycket bra. Överväldigad och stolt är jag!

Sedan till "Moral och Etik":

Två grupper (SA11SA11 och EK11JU/SA11GJ) har redan börjat. I varje klass har två grupper varit framme och tagit hand om klassen. I SA11SA hade ungdomarna förstått uppgiften bättre. Varje grupp undervisade klassen om ett arbetsområde. ungdomarna i EK11JU/SA11GJ hade inte förstått uppgiften på samma sätt. Vi fick traditionella redovisningar.

Nu har vi en hel del grupper i alla tre klasser kvar som skall undervisa sina klasskamrater om gruppernas arbetsområde. Tiden är knapp. Förhoppningsvis kommer flera grupper i HU11/HU12 samt SA11SA11 att ta chansen och genomföra sin uppgift. Situationen är svårare i EK11JU/SA11GJ. Fredagens lektion försvinner av naturliga skäl och tisdagens lektion går till sista provet (islam). Jag vill härmed uppmana ungdomarna i både EK11JU/SA11GJ och HU11/HU12 att försöka hitta ett pass utanför ordinarie schemat som passar både mig och gruppen så att ännu flera ungdomar blir klara med "Moral och Etik" innan jullovet kommer. Glöm inte att tiden vi har till förfogande efter lovet är väldigt knapp.

Och en sista påminnelse när det gäller "Moral och Etik": Glöm inte att deltagande i timmarna är obligatoriskt. Är du inte i klassrummet när dina klasskompisar tar oss genom ett arbetsområde får du en uppgift för att kunna ta till dig den förlorade kunskapen.

Och sist till det sista provet:

Ungdomarna i SA11SA11 är klara med samtliga sex läxförhör/prov. Ungdomarna i EK11JU/SA11GJ och HU11/HU12 har islamprovet kvar att ta sig genom.

Tiden är för knapp för att jag ska kunna ordna ett extra omskrivningstillfälle innan jullovet kommer. Hur har ni det i EK11JU/SA11GJ och HU11/HU12 på torsdagsmorgonen? Jag börjar min första timme med SA11SA klockan 9:40 och jag skulle kunna ställa upp från 8:00. Skulle tiden passa samtliga ungdomar i EK11JU/SA11GJ och/eller HU11/HU12 så skulle jag hellre ägna tiden åt "Moral & Etik". Om så inte är fallet skulle tiden kunna gå till omskrivningar. Även onsdagsmorgon har jag möjlighet att ställa upp.

Ännu en gång tack för alla era ansträngningar.

mvh
Nader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar