Translate

måndag 7 april 2014

Hej!

Nu ska jag beskriva min tankesätt om livet hur religionen ska utövas i vårt samhälle.



Självklart har de mina kära medborgarna rätt att utöva sin livsåskådning under förutsättning att detta inte är möjligt att kunna och komma i konflikt med andras rättigheter. Det är absolut fel att tvingas våra medborgare och det beskriver jag att ingen medborgare ska tvingas följa en viss livsåskådning eftersom det egentligen handlar om att få en frihet i vårt samhälle. 


Där vill jag beskriva hur religionen ska vara frihet för människor som har olika troende för att kunna förtjäna en riktig frihet i samhället att ha olika uppfattningar om religionen. Därefter anser jag att människor ska använda sitt förnuft och sin kunskap som grund för moraliskt handlande på ett sätt som tar hänsyn till konsekvenserna både i dag och i framtiden.  Det är därför människor ska granska och vidareutveckla etiken är en central uppgift som vilar på oss människor.


Vår uppgift är att behandla på ett bra sätt för att kunna utveckla vår frihet i samhället genom att ge flera uppfattningar inom religionen för människor, där menar jag att det är viktigt att uppnå och förtjäna " Frihet" och det innebär att vi inte får tappa bort våra frihet i vårt samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar