Translate

måndag 7 oktober 2013

Intressanta och avgiftsfria föreläsningar

Flemingsberg
Måndag 7 oktober 2013

Hej ungdomar!

Jag hoppas att ni har det bra!

Idag fick jag en intressant broschyr med många tips på kommande offentliga möten. Jag tycker att tre av dessa är så intressanta att jag tar upp dem för er. Kanske någon eller några er är intresserade att delta och få information:

1)    Måndag 14 oktober 2013 klockan 18:30 – 20:00 i Vårby bibliotek, Vårbyhuset
Rätten att bestämma och ta ansvar för sitt liv: Föreläsning med Christina Wahldén som tilldelades Fadimestipendiet 2013 för sitt bidrag om hedersrelaterat våld.
Är det rätt att begränsa en annan människas liv genom att bestämma vem hen ska gifta sig med?
Inträdet är gratis men du måste så snart som möjligt ringa till telefonnummer 08-535 305 03 för att boka en plats.

2)    Tisdag 15 oktober 2013 klockan 16:00 – 17:00 i Flemingsbergs bibliotek, Flemingsberg
Kvinnans situation i världen: Föreläsning med Salwa Abdalla från föreningen Kvinnor utan gränser om våld mot kvinnor och kvinnornas rättigheter utifrån FN:s kvinnokonvention som trädde i kraft i september 1981.
Inträdet är gratis.

3)    Tisdag 15 oktober 2013 klockan 19:00 – 20:00 i Kyrkan i Flemingsberg, Flemingsberg
Att leva som homosexuell i en hederskultur: Föreläsning med människorättsjuristen Robert Hannah om att leva som är homosexuell i en hederskultur.
Inträdet är gratis.

Jag hoppas att ni har möjlighet att delta i en eller flera av föreläsningar.
Mvh

Nader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar