Translate

tisdag 10 september 2013

Kort rapport!

Tumba gymnasium
Tisdag 10 september 2013

Hej ungdomar!

Tisdagar är lite speciella: jag har min egen klass (SA11SA) på morgonen och på eftermiddagen har jag både HU11+H12 och EK11Ju+SA11Gj. Kan en lärare önska sig bättre? De timmarna överväger till och med den tidiga konferensen! Tack alla fina ungdomar. Ni ger mig lust, motivation, vilja och mod att fortsätta.

Imorgon är det exakt 40 år sedan Salvador Allendes regim i Chile störtades. Jag glömmer aldrig hur jag satt i mitt 16 kvadratmeter stora enrummare i en studentkorridor och grät. Ännu en folklig ledare som trotsade kapitalet hade störtats men tack och lov var många fler på gång.

Jag bifogar en underbar låt som tillägnas en av mina föredömen, Ernesto Che Guevara:
https://www.facebook.com/photo.php?v=4756574767253

Vi ses,
Nader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar