Translate

måndag 19 maj 2014

om livet

Livets ursprung
Min uppfattning o livets mening
Mitt ideal samhälle.

Jag tror på teorin där Big bang skapade de universum som existerar men jag är fundersam om vad som fanns innan Big bang. Där tror jag att det var en utomstående kraft som kan ha varigt gudomlig men jag tvivlar på att den var det.

Jag tycker att livet handlar om tillfredställelse fysisk och psykiskt. Att man ska försöka genom strävan inom det gränser sitt samhälle kan erbjuda sträva efter maximal tillfredställelse via pengar relationer eller egendom, vad som än tilltalar individen mest.


Mitt idealsamhälle tillåter detta men genom åtstramningar via lagar, polis, militär och regering för att kontrollera massan så att samhället inte blir fyllt med kaos och kollapsar. Samhället ska genom detta dock skapa liknande start möjligheter för alla men inte jämna ut de skillnader som uppstår. Det ska gynna sig att man har kontakter, arbetserfarenhet och viljan att utveckla sig och samhället. Att folk ska tjäna mer anser jag är nyckel till en strävan efter förbättring. Jag menar att när jag ser att han tjänar X mycket mer än mig och kan göra si och så med sin familj vilja tjäna mer för att också kunna erbjuda min familj samma saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar