Translate

onsdag 28 augusti 2013

Allmän religionskunskap

Tumba gymnasium
Onsdag 28 augusti 2013

Hej ungdomar!

Jag hoppas att ni har det bra!

Jag har lagt ett par dokument i vklass. Det ena består av underlaget för min lektion i form av ett PowerPoint-dokument. Det andra är ett häfte (i form av ett pdf-dokument) som skall täcka det mesta som jag kommer att ta upp under det första momentet i kursen Religionskunskap 1.

Första arbetsuppgift ni får av mig är ganska enkel. Det gäller att ta så många som möjligt begrepp som jag gick genom och förklarade under min genomgång av ”Allmän religionskunskap” (och självklart finns i materialen ni har fått) och göra en ordlista av dessa. Ordlistan kan ni senare utveckla och använda er av när ni repeterar kursen.

Jag tror att bäst vore om ni använder av ett program typ Excel men vill ni så kan ni självklart även använda er av Word. Jag skickar även ett exempel på hur ni skulle kunna skriva en sådan ordlista. I första kolumn har jag begreppen. I andra kolumn har jag förklaringen och i tredje kolumn har jag avsnittet (Här AR = Allmän religionskunskap).

Det som jag examinerar i avsnittet är i hur hög grad ni har förstått begrepp som presenterats och används i avsnittet.

Ha det så bra!

Mvh

Nader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar